Thursday, December 22, 2011

RELAKAN DIRI DIBUANG KAWAN ASAL AGAMAMU DIPERTAHANKAN


Sudah menjadi lumrah, dalam memperjuangkan agenda kebenaran akan ada halangannya, ini termasuklah daripada rakan-rakan terdekat dan bahkan paling akrab dengan kita sekalipun. Di sini, sukalah untuk diperingatkan :


Jika kita dibuang kawan atau diketepikan mereka oleh sebab tegar mempertahankan kebenaran dan keutuhan agama, percayalah; akan ada kawan lain yang pasti ditakdirkan Allah bersama kita jika mereka pun sama berprinsip teguh seperti kita. Jika tidak ada sekalipun kawan yang sudi mendekati kita dan rasa khuatir dirinya juga akan dipinggirkan, usahlah bersedih dan berhati nestapa – tetaplah teguh berdiri dan hidup dengan jiwa besar seorang yang beriman. Perjuangan seorang yang berjiwa beriman tidak akan pernah untuk tunduk dan menyerah kalah.





Kedamaian hati bukan disebabkan oleh disanjungi dan diterima khalayak ramai, tetapi bagaimana kita teguh konsisten dengan panji-panji kebenaran dan keutuhan dalam beragama - itulah kedamaian sebenar. Allah sentiasa bersama untuk kita merasa didampingi dan diredhai asalkan kita tidak berpatah arang dalam memperjuangkan kehendak-Nya. 




Dititipkan untuk nota renungan.




Hafiz Fandani

Bangi

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails