Tuesday, June 23, 2009

CUBA TRY CINTA




CINTA, suatu lafaz ‘keramat’ yang acap kali khalayak membicarakan tentangnya – dari yang bernama remaja sehinggalah insan-insan yang usianya ditelan senja. Ia diibaratkan hembusan nafas untuk sebuah kehidupan, suatu anugerah kurniaan Ilahi. Cinta, sebahagian naluri insani; ingin bercinta dan dicintai. Tapi, cinta – tidak selamanya mengarah dan menjurus kepada perilaku seksual semata. Masih ada cinta lain yang harus kita perhatikan dan dambakan sentiasa – suatu hakikat yang sering dilupakan. Apakah cinta itu?
Cinta kepada Islam…
Cinta kepada saudara seIslam…
Cinta akan keadilan dan kebenaran…

Itupun, masih banyak bunga-bunga cinta yang belum dibicarakan, yang terukir indah di bawah naungan cinta Allah dan Rasul-Nya! Semoga, huraian dan paparan penulis membawa kepada pemahaman cinta dalam erti kata sebenar – cinta yang tidak hanya sebatas di bumi, tetapi menerobos ke alam Syurgawi!

Seindah-indah
adalah cinta kepada
Penggenggam alam semesta…
kepada yang Maha Mencinta
yang tiada pernah putus cintanya
yang kekal cintanya…

DIAlah ALLAH!
ALLAH yang Maha Agung
Maha Indah, Maha Penyayang
Maha Membela, Maha Mempesona
cinta kebenaran
cintai Rasulullah
cinta semata-mata
kerana ALLAH


Selamat berCINTA!


PERINCIAN BUKU:

Penerbit/ Editor Urusan: Mohd Faizal Osman, Penulis: Abban Lo’baw, Ketua Editor: Zuryati Isa, Penolong Editor/ Pruf: Hafiz Fandani, Rekaletak/Aturhuruf Dalaman: Siti Bashah Amin, Konsep Kulit Buku: Abaios/ Shahriman, Rekabentuk Kulit: Fadly Halim/ Adi, Muka Surat: 200, Terbitan Hijjaz Records Publishing, Edaran Marketing Dept. HRSB, Tarikh dipasarkan: Julai 2009, Harga Semenanjung: RM 17.90, Harga Sabah/ Serawak: RM 19.90, Harga Singapore/ Brunei: $ 12.00

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails